وسایل ثابت ارتودنسی که به دندانها متصل می گردند براکت (bracket or Brace) نامیده­ می شوند. این براکتها انواع مختلفی دارند:

_
براکت های فلزی

بیشترین وسائل ثابت که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند وسائل ثابت فلزی می باشند. سعی ما در استفاده از مؤثرترین، با کیفیت ترین و پیشرفته ترین وسائل فلزی موجود می باشد. یکی از پیشرفته ترین و مدرنترین براکتهای فلزی که استفاده می نماییم براکت DAMON است که با حذف اصطکاک بین این نوع براکت و سیم­های ارتودنسی، درمانی مؤثرتر و در مدت زمان کمتر ارائه می­گردد.

_
براکت های سرامیکی ( شفاف )

این براکتها برای کسانی که می خواهند درمان ارتودنسی آنها کمتر مشاهده شود مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از براکتهای ارتودنسی کاملا شفاف و با کیفیت بالا جهت ارائه درمانی کاملا مؤثر با استتیک فوق العاده هدف اصلی ما از ارائه این نوع درمان می باشد. یکی از انواع براکتهای شفاف که در کلینیک ما مورد استفاده قرار می گیرد براکت دیمون کلیر (Damon Clear, Ormco) میباشد. با توجه به اینکه اصطکاک بین این نوع براکت و سیم تقریبا صفر میباشد، باعث کاهش مدت زمان درمان بصورت چشمگیری می شود.

_
ارتودنسی لینگوال

این براکتها به سمت داخلی دندانها که به سمت زبان می باشد متصل گردیده و کاملا پنهان می باشد. این روش برای اشخاصی که تمایلی به مشخص شدن درمان ارتودنسی خود ندارند مورد استفاده قرار می گیرد.