آیا شما و همسرتان از خرو پف رنج می برید؟

آیا شما هرشب خرو پف می کنید؟ آیا همسرتان و افراد مجاور اتاق شما از صدای خروپف شما در عذاب هستند؟
آیا از sleep apnea ( توقف تنفسی ) در خواب رنج می برید؟
آیا صبح ها خسته و کسل از خواب بیدار می شوید؟
آیا با سردرد از خواب بیدار می شوید؟ آیا در طول روز بدون دلیل احساس خستگی می کنید؟ آیا به آسانی در زمان تماشای تلویزیون ، مطالعه و یا کار به خواب فرو می روید؟
آیا در سینما و تأتر به خواب فرو می روید؟ و آیا درهنگام رانندگی ، زود احساس خستگی می کنید؟
آیا به مدل طولانی نمی توانید تمرکز کنید؟ آیا اضافه وزن دارید؟
سرانجام بدون خرو پف و سرحال با استفاده از پلاک های مخصوص از خواب بیدار شوید.

دلیل ایجاد خرو پف هنگام خواب چیست؟

۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان بالای ۶۰ سال از خرو پف رنج می برند اما در سنین حدود ۳۰ سالگی فقط ۱۰ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان این مشکل را دارند که اغلب از آن مطلع نیستند، هرچند می تواند برای همسر آزاردهنده باشد. در این افراد هنگام خواب در اثر شل شدن ( ریلکس شدن) عضلات زبان کام نرم ، مجرای تنفسی بسته می شود که باعث ایجاد ارتعاش در بافت نرم گلو هنگام تنفس شده و صدای خرو پف ایجاد می کند اگر فرد پس از خرو پف شبانه در طول روز خواب آلوده و خسته باشد احتمال آسیب دیدن هنگام کار مثلا در شغل های صنعتی کم تحرک و رانندگی افزایش می یابد و ریسک تصادف در رانندگانی که از این مشکل رنج می برند ۷ برابر دیگران است.

وقفه تنفسی

اختلالی است که باعث توقف تنفسی برای مدت کوتاهی در طول خواب می شود که به آن آپنه تنفسی گفته می شود. علت آن عقب رفتن زبان ریلکس شده در هنگام خواب و بسته شدن مجرای تنفسی در گلو برای چندین ثانیه (۱۰ تا ۳۰ ثانية ) است . این امر می تواند به دفعات مکرر در طول شب تکرار شود و فرد با احساس خفگی به دفعات مکرر از خواب می پرد. معمولا خود فرد از آنها مطلع نمی گردد. زمانی که مجرای تنفسی بسته می شود ، اکسیژن به شش ها و مغز به اندازه کافی نمی رسد و این وضعیت تا زمانی ادامه می یابد که مغز با صدور یک دستور غیر ارادی باعث بیدار شدن فرد از خواب شده، دهان بسته می شود زبان به سمت جلو هدایت می شود و مجرای تنفسی در ناحیه گلو باز می گردد.

علائم وقفه تنفسی

  • سردرد صبحگاهی
  • خستگی در روز
  • عدم امکان تمرکز
  • افسردگی
  • مشکلات بیخوابی مزمن
  • مشکلات ارتباطی
  • کاهش توانایی جنسی
  • فشار خون بالا
  • سکته
_
پلاک های مخصوص خرو پف

با مراجعه به کلینیک تخصصی ما، بدون نیاز به جراحی و درمان های پیچیده، پلاک های مخصوصی طراحی و ساخته می شود. این پلاک ها، فک پایین شما در حین خواب به سمت جلو نگه می دارند و باعث باز شدن مجرای تنفسی فوقانی شده و مشکلات خرو پف و توقف تنفسی شما را رفع می کند و شرایط خواب سالم و لذت بخش را برای شما فراهم می سازد.